THROUGH THE YEARSTHE FIRST 10 YEARS OF SUNNAMUSK
EEN IDEE WERD EEN OBSESSIE
Sunnamusk is ooit met een bescheiden start begonnen. De visie werd opgesteld met een kapitaal van slechts zeshonderd pond. Maar dat weerhield de broers er niet van om met hand en tand te vechten om hun visie tot een succes te maken. Het is geen sinecure om in minder dan 10 jaar van een kleine start-up op de markt in Oost-Londen uit te groeien tot een miljoenenorganisatie.
2009
In maart 2009, in de nasleep van de kredietcrisis van 2008, verzamelden de broers hun spaargeld van zeshonderd pond en investeerden in hun allereerste assortiment Sunnamusk parfums.
In groepjes van twee of drie begonnen de broers bij elke gelegenheid die zich maar voordeed parfums vanuit kofferbakken en geïmproviseerde kraampjes te verkopen.
Hun eerste handelsdag, op een koude en regenachtige dag in Whitechapel, leverde in totaal achtentwintig pond op.
2010
Tot 2010 handelde Sunnamusk rond de bestaande verplichtingen van de broers. Later dat jaar begonnen de broers echter handel te drijven op de markt van Whitechapel, waar ze elke ochtend om acht uur hun tijdelijke kraampjes opzetten. Nadat ze herhaaldelijk te horen kregen dat ze geen winkel op de trottoirs mochten opzetten, had Sunnamusk eindelijk een plekje om zich thuis te voelen.
Op hun eerste handelsdag in Whitechapel haalden ze in totaal tweehonderd pond binnen, wat boven hun verwachting was.
Vanwege een strenge winter later dat jaar, met hevige sneeuw- en regenval, verhuisde Sunnamusk naar het Ilford Shopping Centre en vervolgden daar hun handel.
2011
Na maanden van voortdurend overleg en non-stop onderhandelingen kwam in 2011 de grootste doorbraak voor Sunnamusk, toen zij een huurcontract in Westfield Stratford City kregen. Deze gedenkwaardige gebeurtenis werd door de familie Kazi gevierd.
Hun eerste vestiging in Westfield Stratford City werd geopend op 11 november 2011 en luidde ook een nieuw tijdperk voor Sunnamusk in.
Sunnamusk was nu van een marktkraam uitgegroeid tot een consumentenmerk met een vestiging in één van de populairste winkelcentra ter wereld.
2013
Sunnamusk bleef maar doorgroeien en koos Aldgate als de perfecte locatie voor hun gloednieuwe vlaggenschipwinkel. Deze winkel straalde elegantie uit en bracht een vleugje Midden-Oosten naar de straten van Oost-Londen. De winkel bracht het merk en de erkenning van Sunnamusk naar hoogten, die ze zich nooit hadden kunnen voorstellen.
In 2013 had Sunnamusk zich inmiddels als één van de toonaangevende Arabische parfumhuizen in Londen gevestigd. Maar de gebroeders Kazi waren toch nog niet tevreden. Hoewel veel mensen tevreden zouden zijn geweest met het succes dat ze al hadden geboekt. De gebroeders Kazi wisten dat Sunnamusk nog zoveel meer zou kunnen zijn.
2015
De broers gebruikten pop-upkraampjes om het merkimago uit te breiden en tegelijkertijd het consumentengedrag te onderzoeken om beter te begrijpen hoe ze zich kunnen aanpassen om een breder publiek aan te spreken. Er werden pop-upkramen geopend in gebieden als Hounslow, Lakeside, Ilford en Romford.
Eén ding was echter zeker, de geuren van Sunnamusk bleken overal buitengewoon populair.
2016
Het was op dat moment dat de broers besloten om het merk echt te gaan promoten. Dit omvatte een vernieuwing van het merk en de noodzaak om het team uit te breiden met toegewijde en bekwame personen die de visie van Sunnamusk konden delen.
Dit betekende dat Sunnamusk misschien wel de belangrijkste omschakeling in haar geschiedenis doormaakte. Een gloednieuwe look en feel betekende dat Sunnamusk een nieuw klantenbestand kon aantrekken in het hele Verenigd Koninkrijk en daarbuiten.
2017
In 2017 bracht Sunnamusk hun eerste topgeur uit en tot op heden hun best verkopende product. Abid Ambre veroverde de markt stormenderhand, een stijlvolle geur die een gedistingeerde heer belichaamt.
Een vakkundig vervaardigde geur met topnoten van mandarijn, citroen & grapefruit. Hartnoten van roos, lelie en orchidee. Basisnoten van vanille, amberhout, witte muskus en sandelhout.
Het was dan ook geen verrassing waarom dit één van de meest geliefde geuren van Sunnamusk werd.
2018
Kazi Shafiq Rahman legt zijn functie als CEO neer om zijn levenslange droom op het gebied van luchtvaart na te jagen.
Dit betekent dat Kazi Abidur Rahman, de jongste Kazi-broer van 22 jaar, één van de jongste CEO's wordt die verantwoordelijk is voor een miljoenenbedrijf.
Sunnamusk was nu een begrip en verspilde geen tijd om hun portefeuille van Britse winkels uit te breiden. Hun doel was om het aantal Britse winkels van vier naar maar liefst acht te brengen.
2019
Sunnamusk vierde zijn 10e verjaardag met een evenement in Canary Wharf. Op de gastenlijst stonden familie, vrienden, partners, prominenten en de pers.
De gelegenheid werd gemarkeerd met toespraken van de broers zelf, waarin zij iedereen bedankten die deel had uitgemaakt van hun 10-jarige reis, die Sunnamusk zag uitgroeien van een piepklein marktkraampje tot een miljoenenbedrijf.
2020
Sunnamusk blijft een krachtpatser in de parfumindustrie met acht winkels in het Verenigd Koninkrijk en plannen om internationaal uit te breiden.
Sunnamusk heeft eind 2020 ook zijn nieuwe website onthuld.
Op Nederlandse bestellingen
Beveiligd door beveiligde verbinding
Binnen 14 dagen
Vanaf £ 14,99